Tips av Elin


Jag tänkte tipsa lite om hur man eller hur jag gör när jag gör hårinpackning! :)


*Innan du använder hårinpackning är det viktigt att du tvättar håret ordentligt med schampo. :)
*Jag brukar använda folie när jag har geggat in hårinpackningen i håret. Eftersom folie är värmande gör det en större effekt på håret.
Mitt hår har iallafall blivit mycket mjukare sen jag börja använda det! Inte det snyggaste, men så värt efteråt ;)
*Många gör nog det felet att man använder det som balsam och tvättar ur det med engång innan det har hunnit värka ordentligt. Hårinpackning ska helst sitta i en stund. 
Jag brukar ha i min hårinpackning i cirka 10 minuter. Men det är upp till var och en :)

*Var sen noga med att du får ut all hårinpackning sen när du duschar av det. Annars är det risk att det kan börja klia som bara den i hårbotten! 
Har upplevt detta själv, så jag vet hur det känns ;)



Bild lånad HÄR ifrån..

Kommentera ♥ [0]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback